Utflykt till Göteborg och hemliga Paket!

I Lördags var jag och Hanna och Madde i Göteborg. Det var kul! Alla gjorde en massa fina inköp, men det bästa av allt varnär vi skulle äte. Madde visste en god Thai-resturan som låg i stan, så vi gick dit. Och det var gott! Helt underbart obeskrivligt gott! Mums mums! Jag åt Pad Thai (tror jag det heter), nudlar med tofu och valnötter och grönsaker. Mycket gott som sagt, min nya favoritmat!

Det hände en annan rolig grejj också. Eller hände och hände, det var jag som gjorde. Jag börjar från början. I Fredags avr jag på stan och det var vårmarknad. För att fira denna härliga vår (det regnade) så hade massa affärer specialerbjudanden. Jag vandrade in på Bokia och så att det fanns böcker för 20 kr st, så jag köpte två: "Gentleman och Spelare" och "Ondskan" Eftersom jag redan har Ondskan tänkte jag slå in den i ett paket och lämna det på något smart ställe så att någon kunde hitta det. Jag tänkte lämna det på tåget till Göteborg! Men när jag klev av tåget kom jag på att jag hade glömt att göra det. Så jag lämnade det på en telefonautomat så att det stack ut inbjudande över kanten.
När vi hade gått runt på stan och skulle åka hem igen så kollade jag om paketet låg kvar, men det var borta! Någon hade fått det! Jag blev jätteglad och sov hela vägen hem på tåget... :P
När jag kom hem blev jag såklart nyfiken om någon hade kontaktat mig, men icke sa nicke, det hade inte någon gjort. Varför gör man inte det? Det är så typiskt svenskt att jag blir galen!

Nu vädjar jag till upphittaren: Skriv något för helskotta! Snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0