Pyssel och strumpor

Jag vaknade sent idag (för sent!) och jag gick upp ur sängen för att upptäcka att jag var sist upp ur sängen som vanligt. Jag hörde mysig musik från Annikas rum så jag gick in för att se vad hon gjorde. Och där satt hon och pysslade på golvet i ett hav av glitter och påsk-ägg! Mysigt värre! Så jag gick och rostade en macka och sen satt jag med på hennes rum och gjorde lite skol-arbete varvat med pyssel. Jag lyckdes trampa på kanten till en bricka så att det flög glitter och paljetter i hela rummet. Fint tyckte jag, men det tyckte inte Annika så jag fick städa... Sen tog Annika fina kort på paljetter som jag släpper i luften. Annika pysslade ett jätte-fint påsk-ägg (silvrigt med röda glitter
-hjärtan på) och jag gjorde ett strump-djur. Annikas påskägg var ju helt klart snyggast. Mitt strumpdjur ser riktigt lömskt ut och står numera och vaktar Annikas rum...

image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0