Live från Melodifestivalen

Jag kollar på melodifestivalen. Med andra ord; jag har fortfarande tråkigt...  Nu är Christer Sjögren på tv:n. Ush! Jag hatar verkligen den varelsen! Så när han uppropade "I love Europ" om och om igen passade jag på att stoppa tillbaka glassen i frysen. Nu är det Amy Diamonds tur. Undra hur den låten är... jag är inget fan av henne heller.

Den var bättre än Chrilles låt i alla fall.... Hon kommer säkert vinna för att alla tanter som kollar på melodifestivalen tycker hon är söt. Jag tycker att låt ett (Charlotte Perrelli) och låt tre (tvillingarna) har varit bäst hittils, men vi får se under tiden.

Ush! Låt nummer sex (Sanna Nielsen) är ju en riktig snyft-låt. Hennes ansiktsuttryck är precis som Frodos i Sagan om Ringen.


image18


Åh! Nordmann! Jag älskade honom när jag var liten. Vandraren var min absoluta favorit-låt och jag ville alltid spela den högt när vi åkte bil. Jag hadde ett eget kassettband med Nordmann på... Men den här låten var ju inte så bra. Nu är jag djupt besviken på honom.. Hm, den blir bättre och bättre (men fortfarande dålig). Jag vill inte att den här låten ska representera Sverige, hur ska dom då tro att svenskar är? Tråkiga? Nej, så kan vi ju inte ha det..

Nu är det låt nummer åtta.
Hon var tjock ( o nej, inte fördomsfulla jag..). Låten var helt ok jämfört med resten av låtarna.. Jag kom att tänka på att det här är första gången jag lyssnar på dom här låtarna. Det är bra, då har jag inte hunnit vänja mig vid dom och kan veta vad jag verkligen tycker om dom. Nä nu tycker jag den här låten är lite för check faktiskt. Å, äntligen slut. Men den var bättre än christer och amy och sanna och nordman..

Åh nej. Nu är det BWO. Jag tycker inte inte inte om dom. Fula kläder. Hemska låtar. Dåliga texter. Tråkiga melodier. Fula kläder. Den här låten har jag faktiskt hört förut. Den låter som alla deras andra låtar. Som vanligt. Men om dom vinner kommer säkert alla Ryssar rösta på Sverige, har på något sätt fått för mig att Ryssarna gillar dom. Stämmer det månne? Vilket fult hår han har, han som sjunger, vet inte vad han teter men fult var det. Sliskigt och otvättat... Herre gud. Han har läder-byxor på sig! Detta blir bara värre och värre. Vad gör jag framför TV:n egentligen? Just det. Jag har inget bättre att göra.. Rädda mig nu!!!

Vänta nu. Har jag missat nått? Jag har bara kommit till låt nio men på TV:n är dom redan klara. Å, jag missade Linda Bengtzing. Men det var nog lika bra.. Är det ingen paus-underhållning idag eller?

Efter snabbgenomgången tycker jag att tvillingarna ska vinna. Om inte dom vinner borde Charlotte Perrelli göra det. Vinner Christer Sjögren dör jag. Han är min hat-person just nu. När det var jul och jag och pappa skulle köpa en jul-cd var det nästan omöjligt att hitta en utan Christer Sjögren. Efter några timmar letandes i hyllorna längst in i ett hörn på Åhlens hittade vi som tur var en. Och därmed var julen räddad.

Nu ska jag ta och skaffa mig ett liv hade jag tänkt, i alla fall tills dom säger vem som vinner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0