Körkort!!!

Det är inte sant! Jag klarade det! Jag kan inte förstå att någon låter mig köra bil själv, Jag skulle inte ens låta mig själv få körkort...

Så här gick uppkörningen till:
Först svängde jag ut på en väg, fick köra genom några trafiksignaler, sedan genom en rondell. Sen körde jag mot Hovby och svängde sen vänster in mot Skara, sen svängde jag vänster mot Ekestubben. Där skulle jag backa runt ett hörn, jag siktade perfekt (ner i diket) så jag fick göra det en gång till... Sen åkta jag och parkerade på ICA och sen tillbaka till vägverket.

"Hur tyckte du det gick?" frågade Vägverket-mannen.
"Hm, jo, det gick väll sådär, backningen blev ju inget bra och så gick det ju lite långsamt ibland.."
"Ja, det måste du träna mer på. Backning och lära dig att komma iväg snabbare"
Fanfanfan tänkte jag.
"Men det får du träna på själv! Grattis!"
"Oj. Tack!" Mycket glada och lättade jag skakde hand till höger och till vänster och log hela dagen :)


Johanna klarade också körkortet så hon kom och hämtade upp mig så körde vi runt lite och sen hämtade vi Olivia. Vi åkte till McDonalds och åkte i McDriven. Där köpte vi milkshakes som vi drack i småbåtshamnen.

Sen aldeles nyss körde jag aldeles själv i bilen (utan vuxna!!) med Ebba och Tilly. Vi körde några varv runt "tört" (torget) som alla coolingar med körkort gör :P

Jag är glad. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0