Jag fångade en Räv..

Jag fångade en räv en dag, men räven slank ur näven. Lika glad för det är jag, men gladast är nog räven! Hå hum vår sång är dum men det gör ingenting, vad gör det om hundra år när allting kommer kring?!

Någon som känner igen sången? Det är dvärgarna i Snövit som sjunger den, och åh vad dom har rätt! Vad gör det om hundra år bär allting kommer kring? Ingenting! Så varför är man så rädd för att göra fel eller göra bort sig hela tiden? Jag vet inte...
Jag blir lite sur på mig själv när jag tänker på allt som jag missat för att jag har varit rädd för att göra fel eller skämma ut sig. Varför varför varför gjorde jag så? Det är ingen som bryr sig egentligen! Många människor är så gråa och tråkiga, jag känner nog inte en enda som bara lever livet tror jag. Det här skulle inte bli en tråkig text om hur tråkig mänskligheten är och gör så eller så, det skulle bli en inspirerande bit som ville få andra att bara ge sig ut och leva. Få kostymnissarna att slänga slipsen och rulla sig i hundbajs. Eller nått...

Gör nått människor, LEV!! Spring nakna runt kvarteret, klättra upp i ett torn och skrik ett vår-skrik som Ronja eller göm hemliga paket till okända människor! Det spelar ingen roll vad ni gör, bara ni gör något ni är riktigt nöjda med och får en kick av! 
                                                                                GÖR DET NU!!!



Nu ska jag sätta mig och träna inför fysikprovet imorgon, så ha en fortsatt trevlig dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0