Insändare

Nu är jag trött på världen! Jag har en skoluppgift tills i morgon (som jag givetvis inte har börjat med än) där jag ska skriva ett svar på en insändare för att vi måste träna på att skriva argumenternade texter. Det hade kunnat vara kul om det hade funnits några roliga insändare att svara på! Men den enda tidning jag kollade i (NLT) hade bara insändare där pensionärer tycker det är bra att det finns rabattkort på bussen (detta är sannt, dom skriver det påriktgigt!). Så nu har jag kollat på internett och hitter givetvis ingenting där heller, bara tråkiga saker. Så nu har jag bestämt mig för att göra uppror mot insändarna i dom "riktiga" tidningarna och uppror mot svenska-läraren genom att skriva en argumenternade text om en insändare i KP. För er som inte vet vad KP är kan jag upplysa er om att det är tidningen Kamrat Posten där läsarnas genomsnitts-ålder är ca 9 år. Undra vad svenska-läraren säger om jag lämnar in en text där jag tycker tvärt emot "Em" en elva årig tjej som tycker att andra inte ska lägga sig i om hon lägger sig tidigt på kvällarna...

Hahaha, jag kommer nog inte få MVG som slutbetyg i svenska direkt.. :P

När jag satt och letade igenom KP efter någon kul insändare hittade jag ett horoskop, men inte vilket horoskop som helst utan ett humor-horoskop! Nu är jag överlycklig! Jag älskar horoskop och humor, så ett humor-horoskop var som en födelsedagspresent!

Såhär är lyder årets humor-horoskop för kräftan:

Ditt humör går inte att lita på. Du vet aldrig om det är toppen eller botten. En bra dag skrattar du åt allt, en dålig dag ler du knappt åt en ordvits. De dagarna har du verkligen svårt att ha kul. Den här historien muntrar alltid upp:

En gång ver Bellman på kollo och alla skulle sova i tält. Det var kallt, så Bellman gick till husmor och bad att få en extra filt.
-Jag har bara en filt, sa husmor, och den är det hål i.
-Ett hål? sa Bellman. Det skiter jag i!
-Då får du inte låna filten.


HAHA! Jag skrattar så jag skiter på mig (dålig ordvits)!! Dom har rätt i horoskopet, den här historien muntrar minsann upp! :P

Nä nu ska jag återvända till KPs insändare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0