Ett Paket till Dig! (bara dig)

Jag har gjort något roligt. Jag är nöjd med mig själv (Lika nöjd som ett litet barn som precis har lagt en korv på golvet). Jag har gjort ett Paket. Det är sannt, ett fint paket har jag slagit in. Det är rött med glansigt papper och en piprensare på. Till Dig, står det på det.

I paketet (jag borde inte avslöja vad som finns i det än, men jag kan inte hålla mig) finns det en bok. "Hur man erövrar världen - en handbok för blivade diktatorer" Jag köpte den på bokrean för en billig penning och tänkte att den kan ju vara bra att ge bort någon gång om man saknar en present. Sen kom jag på: Jag ska slå in den i ett paket och gömma det någonstans! Och det har jag gjort, slått in det i alla fall.

Min syster är med på planerna så imorgon (idag om man ska vara petig/"rolig") kommer Paketet placeras på ett tåg till Göteborg. Där hoppas det finna en ny ägare.

Jag är så nöjd så nöjd. Och vem skulle inte vara det? Jag kommer att göra någon mycket förvånad och glad, hoppas jag i alla fall. Jag skulle i alla fall bli väldigt glad om jag hittade ett fint inslaget rött paket där det står "Till Dig" på. Jag skulle vara så nyfiken att jag inte skulle veta var jag skulle ta vägen. Jag skulle spricka av nyfikenhet och jag skulle vara glad hela dagen och le och tycka den som kom på den här bra idén minsann är en riktigt påhittig människa som jag tycker om och skulle vilja lära känna. Så skulle jag känna, och mycket mycket mer.

Jag hoppas boken hamnar i rätta händer bara (inte hitlers barnbarn till exempel). Att någon som uppfattar det lustiga i situationen hittar det.


Så, ska du till Göteborg med tåget som går förbi Herrljunga imorgon så håll ögonen öppna! Och om du har hittat boken och läser det här, kommentera, jag vill höra hur det blev! Blev du så glad som jag ville, höll du på att spricka av nyfikenhet och slet du av pappret eller väntade du tills du var ensam och öppnade det försiktigt?

Jag vill veta!!! (det kommer en bild på Paketet snart)

Kommentarer
Postat av: joel

den boken vill jag ha... och jag slår vad om att om du bara visste hur man gjorde så skulle du vara värd mer än snorkråkor :)

2008-03-03 @ 03:02:27
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0