Det är fredag idag

Jag vaknade i morse efter en god natts sömn och znoozade (stavning?) en stund. Jag hade en riktigt skön känsla i magen eftersom det var fredag idag och på fredagar kan jag ta det lugnt eftersom jag bara har en lektion på morgonen så jag behöver bara slänga på mig något uppgrävt ur smutskorgen eller så. Det var så skönt att bara ligga där och inte behöva stressa och veta att allt är över, det är lugnt! Klockan 07.23 kom jag (ve och fasa!) på att det är onsdag idag och jag börjar 08.00 och att jag har en hel otrevlig skol-dag framför mig och jag har uppkörning imorgon!!! Nu känndes det inte lika skönt i magen längre kan jag lova.. Jag rusade upp ur sängen och lyckdes slänga på mig lite kläder (inte ur smuts-högen!) och äta frukost. Sen sprang jag ut ur huset för att cykla till skolan. Eftersom jag igår hade en känsla av att jag skulle ha brottom även denna morgon hade jag varit så förutseende att jag ställt cykeln utomhus så att det bara var att cykla iväg. Men någon hade flyttat på den, den stod i garaget. Så jag släpar ut den hoppar upp och sätter mig för att cykla iväg. En tusendels sekund senare har jag en blöt fläck i hela rumpan! Myyysigt tänker jag och cyklar vidare för att inte än en gång komma för sent. Resten av dagen (i alla fall halva) gick jag runt och såg ut som om jag hade kissat på mig. Mycket attraktivt vill jag lova..
Men nu till det verkliga mysteriet: Vem ställde in cykeln i garaget? Det kan inte ha varit i gårkväll eftersom den var helt blöt så det måste ha varit i morse. Vem i hela friden ställer i en cykel i garaget på morgonen när man är på väg till skolan/jobbet? Det kan inte ha varit Axel, vi gick ut samtidigt. Inte Annika för hon går inte förbi garaget på väg till skolan. Det kan inte ha varit mamma för hon satt i köket hela morgonen. Och det var inte jag. Så den enda det kan ha varit är: Pappa!

Jag måste nog talas vid med honnom efter maten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0