Sommar-dag!

Idag har det varit en sommar-dag! Hur tillbringade jag då denna härliga dag? Jo, efter att ha inlett dagen med en sovmorgon till klockan ett så laddade jag in nya låtar i min iPod, satte mig i en solstol på verandan och lyssnade på hög musik. Sen på eftermiddagen tog Annika fram kritorna, dom stora griffelkritorna. Och sen målade hon. Och sen kom jag och hjälpte till. Det blev en finfin teckning över hela gatan! Vi målade himlen. I våren himmel fanns det sol och regn och moln och kärlek och änglar. Och massa hjärtan och fina färgen såklart!

När vi satt där och målade kom vi på hur tråkiga alla stora människor egentligen. Varför är det bara barn som ska få göra allt roligt? Så vi bestämde oss för att i sommar eller någon varm helg att göra en skolgårdsfest och bjuda in massa roligt folk och där skulle vi grilla och lyssna på musik och måla hela skolgården i massa fina färger! Det låter väl som en bra idé? Du är självklart inbjuden att komma! Alla får komma, bara man tar med sig några kritor och saker att grilla.

Bild på konstverket utlovas komma inom kort! Nu ska jag ut och förbättra min kondition genom att hoppa studsmatta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0