Småföretagande

Idag var det småföretagande igen. Tjohej vad roligt. Läraren var inte munter eftersom mer än halva klassen skolkade förra lektionen (oh nej, inte jag inte...). Idag var nästan alla där, utom 3. Efter att alla hade klagat massor på allt och alla gick alla. Det var ju bara en halvtimme kvar av lektionen resonerade vi. Jag följde obemärkt med strömmen ut, tror inte att läraren upptäckte något... Han bara log och sa "hejdå, hejdå". Han kan verkligen konsten att se nervös ut när han ler. Men inte nervöst nervös utan mer.. ..fult nervös. Svårt att förklara. Han är läskig i alla fall, det är en sak som är säker! Han är en sån lärare som blir till som när man blandade alla färgerna när man gick på dagis: en grå-brun-grön sötja bestående av obestämbara ful färger som går att relatera till kiss, bajs och diversa andra saker som är äckligt. Mögel till exempel.

Nej, ajja bajja på mig, det var inte snällt. Jag tänkte skriva att jag ångrar mig, men det gör jag nog inte när jag tänker efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0