Mysteriet med Askungens skor

Idag kikade jag runt på stan efter några skor som jag kan ha på balen. Jag hittade självklart inga, börjar inse att jag kommer få gå i jympa-skor till balklänningen...  När jag gick där och kikade runt så kom jag på en sak: Askungen! Hon har ju glasskor på sig! Det går ju inte... för det första så måste dom ju gå sönder när hon går på dom, och för det andra kan dom inte ha varit särskilt snygga. Jag menar, fötter är ju inte särsklilt fina i allmänhet, och med tanke på hur mycket askungen fick jobba så var nog inte hennes fötter jättevackra. Och fötter inklämda i genomslinliga skor är nog inte särskilt fint tror jag... Speciellt inte om man lider av fotsvett...

Jag ska definitivt inte ha glasskor på mig på balen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0